ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» هوش مصنوعی ساختار سه بعدی پروتئین های شناخته شده برای علم را آشکار می کند

هوش مصنوعی ساختار سه بعدی پروتئین های شناخته شده برای علم را آشکار می کند

ساختار پروتئین انسانی   -   حق چاپ   AFP PHOTO / EMBL-EBI / KAREN ARNOTT


هوش مصنوعی ساختار سه بعدی پروتئین های شناخته شده برای علم را آشکار می کند


هوش مصنوعی به تازگی ساختار سه بعدی تقریباً تمام پروتئین های شناخته شده برای علم را کشف کرده است


محققان ساختارهای سه بعدی تقریباً هر پروتئین شناخته شده برای علم را رمزگشایی کرده‌اند که می‌تواند منجر به پیشرفت‌های عمده در طیف وسیعی از زمینه‌های تحقیقاتی از جمله درمان بیماری‌ها، پایداری و ناامنی غذایی شود.

MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی

این یافته‌ها روز پنج‌شنبه توسط شرکت فناوری هوش مصنوعی (AI) DeepMind اعلام شد، که گفت این دستاورد می‌تواند به یافتن سریع داروها و درمان‌های جدید کمک کند و حتی اسرار نحوه عملکرد خود زندگی را فاش کند.

DeepMind به همراه آزمایشگاه بیولوژی مولکولی اروپا (EMBL-EBI)، در تلاش برای کشف یکی از اسرار علم - ساختار سه بعدی پروتئین ها و نحوه تعامل آنها با یکدیگر است.

با استفاده از هوش مصنوعی، محققان قبلا پایگاه داده ای نزدیک به یک میلیون ساختار پروتئینی ساخته بودند.

اکنون، ساختار بیش از 200 میلیون پروتئین را پیش‌بینی می‌کنند که تقریباً همه موجودات روی زمین را که توالی ژنومی آن‌ها تعیین شده است، پوشش می‌دهد.


آنها همچنین پایگاه داده را در دسترس عموم قرار داده اند که به گفته آنها می تواند "درک ما را از زیست شناسی به طرز چشمگیری افزایش دهد".



کشف ساختارهای پروتئینی

پروتئین ها بلوک های سازنده زندگی هستند که زیربنای فرآیندهای بیولوژیکی در هر موجود زنده ای هستند.


حدود 200 میلیون پروتئین شناخته شده وجود دارد که همگی ساختارهای متفاوتی دارند - و این ساختارهایی است که سازمان ها برای رمزگشایی آنها تلاش کرده اند.


دانشمندان ده‌ها سال است که در تلاش برای کشف این ساختارها بوده‌اند، اما از زمانی که DeepMind و EMBL-EBI برای اولین بار پایگاه داده خود را در سال گذشته راه‌اندازی کردند، گام‌های بزرگی در این کار به جلو بوده است.

DeepMind - یکی از زیرمجموعه های Alphabet - گفت که کار روی این چالش را در سال 2016 آغاز کرد و یک سیستم هوش مصنوعی به نام AlphaFold ایجاد کرد که نحوه پیش بینی شکل پروتئین ها با نشان دادن ساختار 100000 پروتئین شناخته شده به آن آموزش داده شد.


این سازه ها سال ها و سرمایه گذاری هنگفتی از منابع طول کشید تا کار کنند. اکنون با AlphaFold، DeepMind می‌گوید که می‌تواند ساختار پروتئین‌ها را در عرض چند ثانیه کشف کند.


اریک توپول، بنیانگذار و مدیر مؤسسه ترجمه تحقیقاتی اسکریپس، می گوید: «آلفا فولد پیشرفت منحصر به فرد و مهمی در علم زندگی است که قدرت هوش مصنوعی را نشان می دهد.


AlphaFold قبلاً اکتشافات عظیمی از جمله شکستن ساختار مجتمع منافذ هسته ای را تسریع و فعال کرده است. و با افزودن این ساختارهای جدید که تقریباً کل جهان پروتئین را روشن می کند، می توانیم انتظار داشته باشیم که اسرار بیولوژیکی بیشتری هر روز حل شود.


مجله ارم بلاگ

منبع خبر : Euronews.com




بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده