دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» چرا حذف چیزی از اینترنت، تقریبا غیرممکن است ؟

چرا حذف چیزی از اینترنت، تقریبا غیرممکن است ؟

چرا حذف چیزی از اینترنت "تقریبا غیرممکن" است

 

بیشتر مردم ممکن است زندگی دیجیتالی خود را با این فرض سپری کنند که می توانند هر زمان که بخواهند پست ها، پیام ها و داده های شخصی خود را از سرویس ها حذف کنند. اما یک جلسه دادرسی فناوری در این هفته، فرض اصلی را زیر سوال برد.


پیتر «ماج» زاتکو، رئیس سابق امنیت توییتر، روز سه‌شنبه به کمیته سنا گفت که این شبکه اجتماعی اطلاعات کاربرانی را که حساب‌های خود را لغو می‌کنند، به نحو خاصی حذف نمی‌کند، و ادعاهای عجیب او را در افشاگری که برای اولین بار توسط CNN و واشنگتن پست، ماه گذشته، گزارش شد ، افزایش می‌دهد.


زاتکو در شهادت و افشاگری خود ادعا کرد که توییتر اطلاعات کاربران را حذف نمی کند، در برخی موارد به این دلیل که مسیر اطلاعات را از دست داده است. توییتر به طور گسترده از خود در برابر اتهامات زاتکو دفاع کرده و گفته است افشای او "روایتی نادرست" از شرکت را ترسیم می کند. در پاسخ به سؤالات CNN، توییتر قبلاً گفته بود که برای «آغاز فرآیند حذف» گردش‌کاری در نظر گرفته است، اما نگفته است که آیا معمولاً این فرآیند را تکمیل می‌کند یا خیر.


پیتر زاتکو، که در جامعه هک کامپیوتر به عنوان ماج شناخته می شود، در برابر کمیته قضایی سنا در کنگره هیل در واشنگتن، دی سی، ایالات متحده، 13 سپتامبر 2022 شهادت می دهد. عکس از سارا سیلبیگر برای CNN


در حالی که ادعاهای زاتکو حیرت آور است، اما به ساندرا ماتز یادآوری کرد که "چقدر وقت ها ما در به اشتراک گذاری داده های خود به صورت آنلاین بی فکر هستیم".


ماتز، محقق رسانه‌های اجتماعی و استاد دانشکده بازرگانی کلمبیا، می‌گوید: «به نظر خیلی ساده می‌آید، اما هر آنچه را که در آنجا قرار می‌دهید، هرگز انتظار نداشته باشید که دوباره خصوصی شود. "برداشتن چیزی از اینترنت، زدن دکمه تنظیم مجدد - تقریبا غیرممکن است."


خطرات ، بر احساس کنترل بر داده‌هایمان، و اطمینان به توانایی ما برای حذف آن‌ها، مسلماً هرگز بالاتر نبوده است. پس از تصمیم دادگاه عالی مبنی بر لغو Roe v. Wade در ژوئن، اکنون امکان استفاده از تاریخچه جستجو، داده های مکان، پیام های متنی و موارد دیگر برای مجازات افرادی وجود دارد که به دنبال اطلاعات در مورد خدمات سقط جنین یا دسترسی به آنها هستند.


در ماه ژوئیه، متا، مادر فیس‌بوک، پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه پیام‌هایی که از طریق مسنجر ارسال شده و توسط مجریان قانون به دست آمده، برای متهم کردن یک نوجوان نبراسکا و مادرش به سقط جنین غیرقانونی مورد استفاده قرار گرفته است، مورد بررسی شدید قرار گرفت . (هیچ نشانه ای وجود نداشت که هیچ یک از پیام های آن مورد قبلاً حذف شده باشد.)


راوی سن، محقق امنیت سایبری و استاد دانشگاه A&M تگزاس، گفت که مجریان قانون و سایر گروه‌ها «با منابع و دسترسی به ابزارها و تخصص مناسب» احتمالاً در شرایط خاص می‌توانند داده‌های حذف شده را بازیابی کنند.


سن گفت بسیاری از مردم همه مکان‌هایی را که داده‌هایشان در آنجا به پایان می‌رسد را نمی‌دانند. هر پستی، خواه یک ایمیل، کامنت رسانه های اجتماعی یا پیام مستقیم باشد، معمولاً در دستگاه کاربر، دستگاه گیرنده و سرورهای متعلق به شرکتی که از پلتفرم آن استفاده کرده اید ذخیره می شود. او گفت: «در حالت ایده‌آل، اگر کاربری که محتوا را تولید کرده آن را حذف کند، «محتوا باید از هر سه مکان ناپدید شود». اما به طور کلی، او گفت: "به این راحتی اتفاق نمی افتد."


Sen گفت که می‌توانید با شرکت‌ها تماس بگیرید و از آنها بخواهید که داده‌های شما را از سرورهایشان حذف کنند، اگرچه بسیاری از آنها احتمالاً هرگز این اقدام را انجام نمی‌دهند. او افزود که شانس بازیابی پیام حذف شده از دستگاه کاربر با گذشت زمان کاهش می یابد.


به گفته کارشناسان حفظ حریم خصوصی، بهترین راه برای کنترل داده های آنلاین خود، در درجه اول استفاده از برنامه هایی است که رمزگذاری سرتاسر را ارائه می دهند. همچنین مهم است که تنظیمات پشتیبان ابری خود را مدیریت کنید تا اطمینان حاصل کنید که داده های خصوصی سرویس های رمزگذاری شده هنوز در جاهای دیگر قابل دسترسی نیستند.


اما حتی با وجود تمام اقدامات احتیاطی که یک فرد می‌تواند انجام دهد، وقتی چیزی را آنلاین می‌کنید، ماتز می‌گوید: «در اصل کنترل خود را از دست داده‌اید.»


او گفت: «حتی اگر توییتر اکنون پست را حذف کند یا شما آن را از فیس بوک حذف کنید، ممکن است شخص دیگری قبلاً تصویری را که شما در آنجا قرار داده اید کپی کرده باشد.


مجله ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده