ثروتسازی با هیپنوتیزم


» طراحی معماری آسمان خراش های آینده با هوش مصنوعی

طراحی معماری آسمان خراش های آینده با هوش مصنوعی

یک معمار از هوش مصنوعی خواست آسمان خراش های آینده را طراحی کند. این چیزی است که پیشنهاد کرده است


طراحی معماری آسمان خراش های آینده با هوش مصنوعی


اناس باتیا چشم انداز جسورانه ای از آینده دارد - جایی که آسمان خراش های مسکونی پوشیده از درختان، گیاهان و جلبک ها به عنوان "تصفیه هوای برج ها" عمل می کنند.


معمار و طراح محاسباتی مقیم دهلی نو در مجموعه ای از تصاویر دقیق، این ایده را زنده کرده است. ساختمان‌های خیالی او بر فراز یک کلان شهر آینده‌نگر به تصویر کشیده شده‌اند که شکل‌های منحنی آن‌ها از اشکال موجود در طبیعت الهام گرفته شده است .

MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی

اما این تصاویر کاملاً از تخیل خودش نبود.


برج های مفهومی معمار با استفاده از نرم افزار تصویربرداری هوش مصنوعی ساخته شده اند. Credit: Courtesy Manas Bhatia


باتیا برای پروژه مفهومی خود، "AI x Future Cities" به یک ابزار تصویربرداری هوش مصنوعی به نام Midjourney روی آورد که تصاویر مفصلی را بر اساس دستورهای نوشته شده تولید می کند. Midjourney با استفاده از یک سری توضیحات متنی - شامل عباراتی مانند «برج‌های آینده‌نگر»، «فناوری اتوپیایی»، «همزیستی» و «مواد بیولومنسسنت» - مجموعه‌ای از تصاویر دیجیتالی را به دست آورد که باتیا با توجه به درخواست‌ها، آن‌ها را بیشتر بهینه کرد.


بهاتیا گفت که ساخت هر یک از آثار هنری سورئال حداکثر 20 دقیقه طول می کشد. او تقریباً 100 بار در هر پروژه اصلاحاتی انجام می داد تا به نتایج دلخواه دست یابد.

معمار گفت: "بخش آزمون و خطا سرگرم کننده ترین بخش است." ما از هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر استفاده می کنیم و در این فرآیند، هوش مصنوعی خود را آموزش می دهد و در طول زمان بهینه می شود.


Bhatia همچنین از نرم افزار هوش مصنوعی خواست تا برج های مسکونی ساخته شده در درختان را تصور کند که در طول زمان به رشد خود ادامه می دهند. Credit: Courtesy Manas Bhatia


در پروژه دیگری با عنوان «معماری همزیستی»، باتیا آینده ای را تصور کرد که در آن ساختمان ها از مواد زنده ساخته می شوند. او با استفاده از اعلان‌هایی مانند "غول" و "تو خالی" تصاویری از آنچه او "آینده خیالی" نامید که در آن آپارتمان‌ها در داخل درختانی به اندازه چوب قرمز شکل می‌گیرند تولید کرد.


او می گوید که این درخت از هایپریون الهام گرفته شده است، یک درخت سرخ با ارتفاع 380 فوت در کالیفرنیا که تصور می شود بلندترین درخت زنده جهان است. اما او همچنین از کار روزانه خود در شرکت معماری هندی Ant Studio استفاده کرد که پروژه‌های آن شامل مقاوم‌سازی ساختمان‌ها با نمای جدید برای تشویق تهویه طبیعی و کاهش مصرف انرژی است.

بهاتیا گفت: "الهام (ایده) این بود که "نمای" ساختمان ارگانیک و الهام گرفته از طبیعت است، و اینکه چگونه تبخیر و خنک‌سازی صورت می‌گیرد تا (برج‌ها بتوانند) دمای خود را در طول روز تنظیم کنند. ما می‌توانیم مصالح ساختمانی را بسازیم که ارگانیک باشد و برای زندگی و رشد، ساختمان می‌تواند خود را از طریق این فرآیندهای طبیعی تهویه کند."


پروژه "معماری سیمبیونیک" باتیا الهام گرفته از درختان قرمز غول پیکر بود. Credit: Courtesy Manas Bhatia


محبوبیت اخیر ابزارهای تصویربرداری هوش مصنوعی مانند OpenAI's DALL-E 2 و Google Research's Imagen سؤالات جدیدی در مورد خلاقیت و یکپارچگی هنری ایجاد کرده است.


ماه گذشته، جیسون ام. آلن، طراح بازی کلرادو، در یک مسابقه هنری با یک تصویر آینده‌نگر و به سبک رنسانس که با استفاده از Midjourney خلق شده بود، برنده 300 دلار شد . در حالی که برخی از کاربران و هنرمندان رسانه های اجتماعی مخالفت خود را با روش های آلن ابراز کردند، طراح گفت که ارسال او - که بیش از 80 ساعت طول کشید تا تولید شود - به عنوان یک اثر هنری دیجیتال شناخته می شود.


Bhatia، هوش مصنوعی فقط ابزار دیگری است. او گفت: «هنر کاملاً قابل تفسیر است. "و یک هنرمند می تواند از هر نوع ابزاری برای خلق هنر استفاده کند. هر کسی می تواند از هوش مصنوعی استفاده کند، اما نمی تواند به اندازه یک فرد خلاق به نتیجه خوبی برسد."


این معمار معتقد است که هوش مصنوعی به طور گسترده‌تری در دنیای طراحی استفاده خواهد شد. Credit: Courtesy Manas Bhatia


معمار افزود: با تولید چیزی فراتر از تصورات کاربران، می تواند ایده های جدیدی را جرقه بزند و روند طراحی را بهتر کند. او حتی آینده‌ای را پیش‌بینی می‌کند که در آن هوش مصنوعی می‌تواند طرح‌های سه‌بعدی تولید کند و در نرم‌افزاری که معماران برای مدل‌سازی آثارشان استفاده می‌کنند، ادغام شود.


ترجمه مجله ارم بلاگ

منبع : CNN




بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده