دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی نگران کننده به نظر می رسد ...

هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی نگران کننده به نظر می رسد ...

ابزار Microsfot Designer به عنوان بخشی از Microsoft 365 ارائه خواهد شد. اعتبار عکس: مایکروسافت

هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی نگران کننده به نظر می رسد، اما نباید اینطور باشد


نکات مهم :

  • برنامه Microsoft Designer در حال حاضر فقط در نسخه بتا در دسترس است
  • DALL-E 2 تصاویری را که محتوای جن-سی صریح و خشونت آمیز را نشان می دهند ممنوع می کند
  • Microsoft Designer از فناوری DALL-E 2 AI OpenAI پشتیبانی می کند


همین چند ماه پیش، مفهوم استفاده از هوش مصنوعی برای تولید آثار هنری منحصربه‌فرد، جدید و آینده‌نگر به نظر می‌رسید. به زودی به اندازه جستجوی گوگل پیش پا افتاده خواهد بود.

مایکروسافت این هفته اعلام کرد که از سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری خود در OpenAI، یک مجموعه تحقیقاتی هوش مصنوعی، حداکثر استفاده را می کند و سرویس هوش مصنوعی برجسته آن شرکت را به مایکروسافت 365، بسته نرم افزاری پرچمدار این شرکت، ارائه می کند.

MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی


 Microsoft Designer از فناوری DALL-E 2 AI OpenAI پشتیبانی می‌کند و هر تصویری را که کاربران در جعبه تایپ می‌کنند، تولید می‌کند، مانند «کیک با انواع توت‌ها، نان و شیرینی برای پاییز».

این یک گام سریع به جلو برای DALL-E 2 است که اولین بار شش ماه پیش معرفی شد. در حالی که اپلیکیشن Designer در حال حاضر فقط در نسخه بتا در دسترس است، این عرضه نشان می‌دهد که هوش مصنوعی با سرعتی که تولید هنر می‌کند، تا حدی که هنرمندان ابراز نگرانی کرده‌اند.


 نام‌های برخی از هنرمندان به‌طور خاص به‌عنوان پیام‌های متنی در تولیدکنندگان هنری مشابه مطرح می‌شوند، و این باعث نگرانی برخی از این است که این فناوری چه تأثیری بر شغل آنها خواهد داشت. اخلاق‌گرایان هوش مصنوعی همچنین نگران سیل تصاویر جعلی جدید هستند که به وب و کمپین‌های اطلاعات نادرست نیرو می‌دهند.


با این حال ، مشارکت مایکروسافت در این زمینه خبر خوبی استاین شرکت به انتشار محدود OpenAI از DALL-E 2 و همچنین قوانین سختگیرانه آن در مورد انواع تصاویری که ایجاد می کند، بازتاب می دهد. به عنوان مثال، DALL-E 2 تصاویری را که محتوای خشونت آمیز و صریح جن-سی را نشان می دهند ممنوع می کند و این کار را با حذف این تصاویر از پایگاه داده تصاویر مورد استفاده برای آموزش مدل خود انجام می دهد. مایکروسافت گفته است که از فیلترهای مشابهی استفاده خواهد کرد.


مایکروسافت همچنین گفت که درخواست‌های متنی در مورد «موضوعات حساس» را مسدود می‌کند، که توضیح بیشتری در مورد آن نداد، اما به احتمال زیاد بازتابی از سیاست DALL-E 2 برای ممنوع کردن درخواست‌های مرتبط با مواردی مانند سیاست یا فعالیت غیرقانونی است. - چهره های شناخته شده مانند سیاستمداران یا افراد مشهور.


برخی از کارشناسان اخلاق فناوری دست درازی کرده‌اند مبنی بر اینکه نسخه‌های منبع باز این نوع فناوری، مانند ابزاری که در ماه آگوست توسط استارت‌آپ بریتانیایی Stability AI منتشر شد، به محتوای جعلی رایگان برای همه منجر می‌شود که شبکه‌های اجتماعی را آلوده می‌کند.

اما به نظر می‌رسد نسخه‌ای که به‌دقت مدیریت شده از این فناوری توسط مایکروسافت انجام شده است، به دو دلیل این چشم‌انداز را کاهش می‌دهد. اولاً، جعل‌کنندگان عکس فرصت‌طلب به احتمال زیاد تلاش‌های خود را با فیلترهای تعبیه‌شده در این فناوری متوقف می‌کنند. همچنین، با استفاده بیشتر افراد از چنین ابزارهایی، عموم مردم بیشتر متوجه خواهند شد که عکس‌های موجود در اینترنت می‌توانند توسط هوش مصنوعی تولید شوند.


فوق العاده است که این شکل از هوش مصنوعی خلاقانه به سرعت در حال حرکت است و ابزار طراح مایکروسافت به زودی در کنار نرم افزارهای قدرتمند تجاری مانند Word، Outlook و Excel قرار خواهد گرفت. همانطور که برخی قبلاً اشاره کرده اند، این مانند کلیپ آرت روی استروئیدها است که فقط توسط تخیل کاربر محدود می شود.


همچنین تاکید می کند که پیش بینی جهتی که هوش مصنوعی در پیش خواهد گرفت چقدر می تواند سخت باشد. چند سال پیش، کارشناسان فناوری به طور گسترده ای انتظار داشتند که ما کامیون ها و خودروهای خودران در جاده ها داشته باشیم که نرخ تصادفات را کاهش داده و رانندگان انسانی را از کار بیکار کنند. اکنون این هنرمندان و تصویرگران هستند که دلایل بیشتری برای نگرانی دارند، اگرچه ماهیت کار آنها ممکن است به سادگی تغییر کند. همانطور که نسل هنر به نوک انگشتان میلیون ها نفر می رسد، آنها باید انعطاف پذیر باشند.


مجله ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده