خرید از سراسر دنیا


» فناوری چگونه دنیای سفر را متحول می کند؟

فناوری چگونه دنیای سفر را متحول می کند؟

فناوری چگونه دنیای سفر را متحول می کند؟


تصور کنید به شهری سفر می کنید که در آن همه پیشنهادات گردشگری در یک برنامه و به زبان مادری شما موجود است . جایی که نیازی نیست برای گالری‌ها صف بکشید، زیرا می‌توان با استفاده از گوشی هوشمند خود، نصب‌ها را به تصویر کشید. یا جایی که بازسازی‌های واقعیت مجازی (VR) رویدادهای تاریخی به سایت‌های میراث جان می‌بخشد .


شهرهای هوشمند در حال تعریف مجدد گردشگری هستند.


دو سال محدودیت های سفر مرتبط با بیماری همه گیر، نحوه تجربه ما از جهان را تغییر داد. تورهای مجازی به ما کمک کردند تا مقاصد را به راحتی از روی کاناپه‌هایمان کشف کنیم، و با فراگیر شدن تماس‌های ویدیویی، سفرهای کاری کاهش یافت.


اکنون مرزها باز شده اند، کشورها از این فناوری برای جذب گردشگران و افزایش تجربیات خود استفاده می کنند.


اصطلاح « شهر هوشمند » ممکن است شما را به ربات‌هایی که در خیابان‌ها راه می‌روند، ماشین‌های پرنده در حال عبور از آسمان یا هوش مصنوعی که خدمات عمومی را کنترل می‌کنند، بیاندازد. واقعیت کمی متفاوت است، اما کمتر هیجان انگیز نیست.


شهر هوشمند بودن به معنای برجسته شدن در دسترسی ، پایداری ، دیجیتالی شدن، خلاقیت و حفاظت از میراث فرهنگی است.


پایتخت دانمارک حتی قبل از همه گیری کرونا در این زمینه پیشتاز بود. سرویس بازدیدکنندگان کپنهاگ از گردشگران دعوت می کند تا با کمک راهنمای صفحه نمایش لمسی، رباتیک و عینک واقعیت مجازی ، برنامه سفر خود را برنامه ریزی کنند ، در حالی که یک برنامه اطلاعات را منتشر می کند و داده ها را جمع آوری می کند تا به بهبود خدمات کمک کند.


به امید پیوستن به این رتبه ها، مقاصدی مانند زاگرب در کرواسی و پافوس در قبرس از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند. آن‌ها از فناوری‌هایی مانند واقعیت افزوده (AR) برای ایجاد تجربیات مجازی استفاده می‌کنند که معمولاً مختص صنعت بازی است.


این ابتکارات باعث شده است که هر دو شهر در فهرست نهایی پایتخت گردشگری هوشمند اروپا در سال 2023 قرار بگیرند، رقابتی که دستاوردهای برجسته شهرهای اروپایی را به عنوان مقاصد گردشگری به رسمیت می شناسد.


AR زاگرب را به یک نمایشگاه هنر مجازی غول پیکر تبدیل می کند

ماه گذشته، هیئت گردشگری زاگرب با شرکت فناوری Equinox همکاری کرد تا پایتخت کرواسی را به یک نمایشگاه هنری مجازی غول‌پیکر با نام آینده هنری تبدیل کند.

از بازدیدکنندگان دعوت شد تا اپلیکیشن Equinox XR را روی گوشی خود دانلود کنند. هنگامی که آنها به محل یک «نصب» خاص رسیدند، می‌توانستند دوربین خود را روی برنامه باز کنند و آثار هنری در واقعیت افزوده می‌شوند - تجربه‌ای آشنا برای هر بازیکن Pokémon GO در آنجا.


ایوان ووراس / هنر آینده زاگرب

Art Future "هنر مکان" 19 هنرمند از سراسر جهان را به نمایش گذاشت.


ایوان ووراس، بنیانگذار Equinox و مدیر فنی نمایشگاه توضیح می دهد: «واقعیت افزوده یک فناوری است که به افراد امکان می دهد محتوای مجازی را در دنیای واقعی که آنها را احاطه کرده است، تجربه کنند.


"این را می توان از طریق سخت افزار خاصی مانند عینک به دست آورد، اما بسیار کارآمدتر است و در حال حاضر از طریق تلفن های همراه به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا می کند ." 


نوزده هنرمند، انیماتور و مدل ساز سه بعدی معاصر از سراسر جهان «هنر مکانی» خود - هنر مجازی در مکان های واقعی - را در Art Future به نمایش گذاشتند. 


ایوان می‌گوید: «بازدیدکنندگان و ساکنان [می‌توانند] آثار هنری خلق شده توسط هنرمندان بزرگ بین‌المللی را تقریباً در هر میدان یا پارک در سراسر شهر مشاهده کنند. مضامین جهان قطبی NFT ها، قدرت شفابخش هنر و راه‌حل‌های مفهومی برای گرمایش جهانی را پوشش می‌دهند .


این اولین باری نیست که Equinox با هیئت گردشگری زاگرب برای یک نمایشگاه آینده همکاری می کند. در کریسمس، آنها جعبه های هدیه متحرک و تعاملی را در سراسر شهر برای یافتن مردم قرار دادند.


هر دو پروژه نمایشگاه های دیجیتالی را ایجاد کردند که کاملاً ریشه در دنیای واقعی دارند - و نشان دادند که چگونه می توان از فناوری برای افزایش جاذبه های گردشگری بدون نیاز به زیرساخت های عمده استفاده کرد.


ترجمه مجله ارم بلاگ

منبع : euronews.com



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده