بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چهار راه ساده برای محافظت از داده های خود در برابر هکرها

چهار راه ساده برای محافظت از داده های خود در برابر هکرها

بر اساس یک نظرسنجی، 13 درصد از مردم از یک رمز عبور برای تمام حساب های خود استفاده می کنند.  -  کپی رایت  Canva

چهار راه ساده برای بهبود امنیت آنلاین و محافظت از داده های خود در برابر هکرها


با توجه به زمانی که آنلاین می گذرانیم، امنیت سایبری اولین موضوعی نیست که به ذهن می رسد. 

بنابراین در اینجا چهار کار ساده وجود دارد که می توانید برای محافظت از داده ها و دستگاه های خود در برابر هک کردن انجام دهید.


1. پسوردهای قوی انتخاب کنید

بله، این خسته کننده ترین توصیه در این مقاله است، اما قطعا هنوز هم مرتبط است. بر اساس یک نظرسنجی امنیتی آنلاین در سال 2019 توسط گوگل و هریس نظرسنجی، 13 درصد از مردم از رمز عبور یکسانی برای تمام حساب های خود استفاده می کنند.

انجام این کار شما را آسیب‌پذیر می‌کند در صورتی که اعتبارنامه‌های شما در صورت نقض داده‌ها به بیرون درز کند - و ما در چند سال گذشته شاهد بسیاری از آنها بوده‌ایم. برای اطلاع از اینکه آیا تحت تأثیر یکی از این نقض‌ها قرار گرفته‌اید، می‌توانید با وارد کردن ایمیل یا شماره تلفن خود ، به وب‌سایت: haveibeenpwned.com مراجعه کنید.

سایت از طریق نقض های منتشر شده جستجو می کند. اگر ایمیل شما در لیست ظاهر می شود، توصیه می شود فورا رمز عبور خود را تغییر دهید. و لطفاً یک رمز قوی را انتخاب کنید.

به عنوان مثال، مرکز ملی امنیت سایبری (NCSC) ترکیب سه کلمه تصادفی را توصیه می کند. این اقدام احتیاطی مخصوصاً برای صندوق پستی شماست که انواع اطلاعات حساس را ذخیره می کند


علیرغم برخی بحث‌ها ، ساده‌ترین راه برای پیگیری لاگین‌های مختلف، استفاده از پسورد منیجر (برنامه مدیریت رمز عبور) است. حتی اگر هیچ راه حلی 100 درصد ایمن نباشد، یک پسورد منیجر به شما امکان می دهد رمزهای عبور قوی مختلفی داشته باشید و همه آنها را رمزگذاری کنید.


آیا باید رمزهای عبور خود را مرتباً تغییر دهید؟ این یک سوال مهم است. 

آژانس امنیت سایبری فرانسه اخیراً دستورالعمل‌های خود را تغییر داد و گفت که تغییرات اجباری مکرر در واقع منجر به سطح پایین‌تر امنیت رمز عبور می‌شود. در نتیجه، توصیه نمی‌کند که شرکت‌ها دیگر نیازی به تغییر گذرواژه‌ها به طور منظم برای کاربران اصلی (بر خلاف مدیران فناوری اطلاعات) داشته باشند.


2. تراکنش های خود را با احراز هویت دو مرحله ای ایمن کنید

احراز هویت دو مرحله ای، همانطور که از نامش پیداست، استفاده از رمز عبور را با روش دیگری ترکیب می کند که می تواند یک پیام متنی، یک برنامه یا یک شناسایی بیومتریک باشد. 

بله، احراز هویت دو مرحله‌ای می‌تواند کمی وقت‌گیرتر باشد، اما در صورت نقض داده‌ها، شبکه ایمنی بیشتری را فراهم می‌کند.


3. ذخیره داده های خود

من قطعاً با وجود برخی بدبختی ها (فلاش بک غم انگیزی که پایان نامه کارشناسی ارشد من به یک فایل خراب شده است) این قانون را اعمال نکردم. 

ذخیره منظم داده های شما باید یک بازتاب باشد. در صورت نقص سخت افزار یا ویروس می تواند مفید باشد. همچنین شما را در برابر حملات باج افزار که از زمان همه گیری افزایش یافته اند آسیب پذیرتر می کند.

می‌توانید نسخه‌های پشتیبان را در حافظه خارجی که جدا از رایانه خود یا در فضای ابری نگهداری می‌کنید، ذخیره کنید. کارشناسان استفاده از استراتژی 3-2-1 را توصیه می کنند: سه نسخه از داده های شما در دو نوع مختلف ذخیره سازی با یک نسخه در مکان متفاوت ذخیره می شود.

اما حتی یک نسخه هم بهتر از هیچ کدام است.


4. به روز رسانی، به روز رسانی و دوباره به روز رسانی

به روز رسانی نرم افزار چه فایده ای دارد؟ به گفته NCSC(مرکز ملی امنیت سایبری)، به‌روزرسانی‌های منظم وصله‌های امنیتی و همچنین ویژگی‌های امنیتی جدید را به ارمغان می‌آورند. وصله اصلاحی برای یک حفره امنیتی است که از زمان راه اندازی نرم افزار کشف شده است.


سیستم عامل (OS)، مرورگرهای وب و آنتی ویروس شما مهمترین نکاتی هستند که باید روی آنها تمرکز کنید، اما نه تنها.

به‌روزرسانی‌ها منظم شاید ساده‌ترین قدم باشد، زیرا در اکثر دستگاه‌ها می‌توان آن را خودکار کرد.



مجله ارم بلاگ



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده