خرید از سراسر دنیا


» راهنمای مبتدیان برای NFT: آنچه باید بدانید

راهنمای مبتدیان برای NFT: آنچه باید بدانید

عکس: ShutterstockA

راهنمای مبتدیان برای NFT: آنچه باید بدانید


بنابراین، همه‌ی سر و صدایی در مورد فروش آثار هنری NFT به قیمت میلیون‌ها دلار شنیده‌اید، و اکنون کنجکاو شده‌اید و می‌خواهید از آن استفاده کنید. ما نمی‌توانیم شما را سرزنش کنیم، چون همه NFT‌ها دائماً سرفصل اخبار بوده‌اند، از آثار هنری بیپل ۶۹ میلیون دلاری NFT، که به قیمت ۴ میلیون دلار فروخته شده است، تا افراد مشهوری مانند پاریس. هیلتون، امینم، اسنوپ داگ و جاستین بیبر پروژه های NFT و کلکسیون خود را راه اندازی می کنند.


در سپتامبر سال گذشته، حتی وونگ کار وای، فیلمساز هنگ کنگی، فیلمی که قبلاً دیده نشده بود از فیلمش در حال و هوای عشق را به NFT تبدیل کرد و از حراجی در ساتبیز بیش از 4 میلیون دلار هنگ کنگ به دست آورد. مردم قطعا پول زیادی برای این مجموعه های منحصر به فرد می پردازند. 

این که آیا می خواهید شروع به ایجاد NFT کنید، یا علاقه مند به انجام اولین خرید خود هستید، ما برخی از اصول اولیه را برای کمک به شما ارائه کرده ایم. 

MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی


بنابراین، NFT چیست؟

NFT مخفف non-fungible token است. اما قبل از اینکه جلوتر برویم، باید درک کنید که دارایی های قابل تعویض و غیرقابل تعویض چیست. 


پول، نفت، اوراق قرضه، طلا و بیت کوین دارایی های قابل تعویض هستند، به این معنی که می توان آنها را معامله یا مبادله کرد. آنها از نظر ارزش برابر هستند - 1 دلار برای اسکناس 1 دلاری شما. در همین حال، دارایی‌های غیرقابل تعویض متفاوت هستند زیرا دارای کد و ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که قابل تعویض نیستند و نمی‌توان آن‌ها را با یک کالای مشابه جایگزین کرد. این مانند یادگاری امضا شده، یک کارت ورزشی کمیاب، یک ماشین عتیقه، یا یک سکه قدیمی کمیاب است – غیر قابل تعویض است زیرا به راحتی قابل تعویض نیستند.


NFT ها دارایی های دیجیتالی هستند که نمایش دهنده قطعات دنیای واقعی یا چیزهایی مانند هنر، موسیقی و ویدئو هستند. این دارای یک امضای مبتنی بر بلاک چین است که اساساً مورد را به یک توکن دیجیتالی بی نظیر تبدیل می کند. این امضا به هر کسی اجازه می‌دهد صحت اثر هنری و هرگونه معامله مرتبط با اثر هنری، از جمله مالکیت، شخصی که آن را فروخته، و زمان و هزینه هر معامله را تأیید کند.


NFT ها چگونه کار می کنند؟

NFTها در بلاک چین وجود دارند - یک دفتر کل دیجیتال عمومی تراکنش ها که منشأ یک دارایی دیجیتال را ثبت می کند. به NFT ها مانند اقلام کلکسیونی واقعی اما در قالب دیجیتال فکر کنید. یک هنرمند یا خالق می‌تواند با تبدیل آیتم‌های ملموس یا ناملموس مانند موسیقی، هنر دیجیتال، ویدئوها، فایل‌های GIF و آواتارهای مجازی به مجموعه‌های رمزنگاری یا دارایی‌های دیجیتال و ذخیره آن‌ها در بلاک چین، یک NFT ایجاد کند. به این فرآیند ضرب کردن می گویند. اگر NFT ایجاد می‌کنید، فایل‌های دیجیتال را به مجموعه‌های رمزنگاری تبدیل می‌کنید و توکن خود را در بلاک چین منتشر می‌کنید تا خریداران آن را ببینند.


هنگامی که مردم NFT را خریداری می کنند، به جای دریافت یک قطعه فیزیکی از اثر هنری، خریدار یک فایل دیجیتال و حقوق مالکیت انحصاری دریافت می کند.


چه چیزهایی را می توانید به NFT تبدیل کنید؟

هر چیزی که بتوان دیجیتالی کرد را می توان به NFT تبدیل کرد. حتی یک توییت! در واقع، جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر، اولین توییت خود را به عنوان NFT به قیمت بیش از 2.9 میلیون دلار فروخت. علاوه بر آثار هنری، موسیقی و رسانه، می‌توانید اقلام کلکسیونی، کارت‌های تجاری، بلیط‌های رویداد، آیتم‌های درون بازی را در پلتفرم‌های بازی، مد مجازی، نام‌های دامنه، و اقلام دنیای واقعی را به مجازی تبدیل کنید.


عکس: Shutterstock


چگونه NFT بسازیم؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که اثر هنری یا رسانه ای را که می خواهید به دارایی دیجیتال تبدیل کنید، انتخاب کنید. مطمئن شوید که حقوق مالکیت معنوی این مورد متعلق به شماست، زیرا استفاده از کارهای دیگران ممکن است منجر به مشکلات قانونی شود. 


هنگامی که موردی را که می خواهید به NFT تبدیل کنید انتخاب کردید، باید در مورد فناوری بلاکچینی که قصد استفاده از آن را دارید تصمیم بگیرید. محبوب ترین مورد استفاده در بازارهای NFT اتریوم است. سپس باید یک کیف پول رمزنگاری با مقداری اتر راه اندازی کنید تا هزینه ایجاد NFT خود را تامین کند. کیف پول های محبوب NFT عبارتند از MetaMask و Coinbase Wallet . پس از تنظیم کیف پول خود، اتر را از یک صرافی ارزهای دیجیتال مانند MoonPay خریداری کنید. اگر از کیف پول کوین بیس استفاده می کنید، می توانید اتر را مستقیماً از پلتفرم خریداری کنید. 


گام بعدی این است که بازار خود را برای ایجاد و فهرست NFT خود انتخاب کنید. محبوب ترین بازارهای NFT Rarible یا OpenSea هستند. OpenSea به شما این امکان را می دهد که NFT ها را به طور کامل برای خرید رایگان ایجاد کنید، برای ادامه باید کیف پول ETH خود را متصل کنید. پس از اتصال کیف پول دیجیتال خود، اکنون می توانید اولین NFT خود را ایجاد کنید. مراحل بسیار ساده هستند و معمولاً چند دقیقه تنظیم می شوند. تمام اطلاعات مورد نیاز را پر کنید، آثار هنری خود را بارگیری کنید و فرآیند آن را شروع کنید. 


بنابراین شما با موفقیت یک NFT ایجاد کردید، حالا چه کار کنیم؟

اکنون می توانید فروش آثار خود را آغاز کنید. اما، مانند دنیای هنر واقعی، شما باید در اطراف آثار خود سر و صدا ایجاد کنید تا آنها برجسته شوند و خریداران را جلب کنید. شما می توانید با تبلیغات در مورد خلاقیت های خود در رسانه های اجتماعی شروع کنید. توییتر، اینستاگرام و  دیسکورد ، محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای نمایش نسخه‌های شما هستند.  


عکس: Shutterstock


از کجا می توان NFT خرید؟

NFTها از طریق یک بازار NFT - مانند Rarible یا OpenSea - خرید و فروش می شوند، Etsy، اما برای دارایی های دیجیتال. در اینجا، NFT ها را می توان ذخیره، نمایش و معامله کرد.


چگونه NFT بخریم؟

اگر می‌خواهید به‌عنوان کلکسیونر در اکشن NFT شرکت کنید، باید یک کیف پول دیجیتال راه‌اندازی کنید و ارزهای دیجیتالی مانند اتر را خریداری کنید. کیف پول خود را به یک بازار NFT مانند OpenSea ، Rarible یا Foundation متصل کنید. پس از اتصال کیف پول شما، مجموعه های موجود را مرور کنید و شروع به خرید کنید. 



مجله ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده