خرید از سراسر دنیا


» فونت «فناوری» رونمایی شد

فونت «فناوری» رونمایی شد

فونت «فناوری» رونمایی شد

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید جمال هادیان (رئیس مرکز) با اعلام این خبر گفت: طراحی قلم اختصاصی بخشی از پروژه طراحی و اجرای هویت بصری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و یکی از مکعب‌های پازل‌ هویت بصری است که به تدریج تکمیل و آماده بهره‌برداری شده است.

وی افزود: سازمان‌هایی که دارای اهداف مشخص و چشم‌انداز روشنی هستند حتماً برای خود هویت بصری طراحی می‌کنند و که یکی از حلقه‌های این هویت بصری داشتن یک ‌قلم اختصاصی است.

هادیان ادامه داد: در مجموعه فرایندها و فعالیت‌هایی که برای هویت بصری وزارت ارتباطات با مسئولیت مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی انجام شد، از سال گذشته طراحی قلم اختصاصی در دستور کار قرار گرفت.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات تصریح کرد: در همین راستا پس از مشورت با تعدادی از هنرمندان طراح قلم که تعدادشان هم در ایران از انگشتان یکدست تجاوز نمی‌کند، سرانجام استاد مسعود سپهر، استاد دانشکده هنرهای زیبا و نایب‌رئیس انجمن گرافیک ایران که در سابقه کاری خود طراحی چند قلم (فونت) را دارد برای این پروژه انتخاب شد.

در نهایت این قلم که به پیشنهاد آقای آذی جهرمی ،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، فونت «فناوری» نام‌گذاری شد. در دو نسخه ضخیم و نازک آماده بهره‌برداری شده و هم‌اکنون از طریق این لینک برای عموم قابل دریافت است.

MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی

هادیان افزود: ما تعداد زیادی قلم فارسی داریم اما این قلم‌ها برای استفاده در فضای مجازی استانداردسازی نشده‌اند و ممکن است اشکالاتی به لحاظ اعراب، اندازه کشش‌ها، خوانایی و... داشته باشند که تلاش می‌کنیم در ادامه رونمایی از فونت یا قلم «فناوری اطلاعات»، قلم‌های استاندارد در فضای مجازی را هم در اوایل سال آینده معرفی کنیم تا قدمی در حمایت از رسم‌الخط زبان فارسی در فضای مجازی برداریم.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده